BURMISTRZ GMINY BROK OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W BROKU
Nazwa i adres instytucji kultury:
Biblioteka Publiczna w Broku (zwana dalej również „Biblioteką”), ul. Pułtuska 22,
07-306 Brok
Wymiar czasu pracy: 1/1 etat
Forma zatrudnienia: powołanie na czas określony, tj. od 1 stycznia 2019 r.
do 31 grudnia 2023 r.
I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1. Wymagania niezbędne:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) posiada wykształcenie wyższe II stopnia, preferowane kierunki: bibliotekoznawstwo
i administracja lub studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy (dodatkowym atutem będzie doświadczenie w pracy w bibliotece lub jednostkach oświatowych, kultury),
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
5) posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) nie była ukarana karą zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1458).
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury oraz obowiązujących zasad ekonomiczno – księgowych,
2) dysponowanie wiedzą z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
3) znajomość aktów prawnych dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego, gminnych jednostek organizacyjnych, przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o bibliotekach, przepisów prawa zamówień publicznych, kodeksu pracy, kodeksu cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz kodeksu postępowania administracyjnego,
4) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych z działalnością kulturalną,
5) umiejętności organizacyjne, w tym umiejętności i doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz organizowaniu imprez kulturalnych,
6) kreatywność, odpowiedzialność i dyspozycyjność,
7) dodatkowym atutem będzie znajomość języka obcego.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) zarządzanie Biblioteką Publiczną w Broku,
2) bieżące kierowanie działalnością Biblioteki i reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
3) realizacja programu działania określonego umową, o której mowa w art. 15 ust. 5 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. 2018 poz. 1983),
4) kierowanie gospodarką finansową Biblioteki,
5) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Biblioteki.
6) współpraca z innymi bibliotekami, instytucjami, organizacjami na rzecz i dobra mieszkańców miasta i gminy Brok i użytkowników Biblioteki.
III. Oferty kandydatów powinny zawierać:
1) CV oraz list motywacyjny,
2) dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie (odpisy lub kserokopie dokumentów),
3) program działania (funkcjonowania i rozwoju) Biblioteki Publicznej w Broku,
4) kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,
6) oświadczenie, że kandydat nie był ukarany karą zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1458),
7) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
8) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
10) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora, według wzoru:
„OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 6 ust. 1 lit a. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Burmistrza Gminy Brok, w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na kandydata na stanowisko Dyrektora Biblioteki Publicznej w Broku w zakresie np: imię, nazwisko, adres zamieszkania,
nr. tel…………. data i podpis”
12) do oferty mogą być dołączone opinie i rekomendacje.
IV. Informacje o sposobie składnia ofert:
1. Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Gminy w Broku, Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok w sekretariacie (parter, pokój nr 1) do dnia 28 grudnia 2018 r. do godziny 15.00 w zamkniętych kopertach z dopiskiem na kopercie: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Biblioteki Publicznej w Broku” wraz z podaniem imienia i nazwiska.
2. W przypadku przesłania ofert pocztą liczy się data wpływu do Urzędu.
3. Oferty dostarczone po upływie podanego terminu lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
V. Informacje dodatkowe
1. Informacje o warunkach organizacyjno – finansowych działalności Biblioteki Publicznej w Broku, kandydaci mogą uzyskać osobiście w Bibliotece Publicznej w Broku przy ul. Pułtuska 22, 07-306 Brok w godzinach pracy jednostki, po uzgodnieniu telefonicznym pod nr 29 7457501 lub mailowo e-mail: biblioteka@brok.pl.
2. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 7 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
3. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Informacja o wyniku konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brok.
5. Burmistrz Gminy Brok może unieważnić konkurs na każdym etapie bez podawania przyczyn. Informacja o unieważnieniu konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brok.
6. Zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Burmistrz Gminy Brok przed powołaniem Dyrektora na czas określony tj. 5 lat, zawiera z nim odrębną umowę, w której określone zostaną warunki organizacyjno – finansowe działalności Biblioteki Publicznej w Broku. Program działania Biblioteki Publicznej w Broku złożony w postępowaniu konkursowym będzie załącznikiem do w/w umowy. Odmowa zawarcia umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
Burmistrz Gminy Brok
/-/ Marek Młyński