BURMISTRZ GMINY BROK
mgr Sebastian Oczkowski
tel. (29) 74-57-554
kom. 502-359-045
e-mail: burmistrz@brok.pl
Kompetencje i zadania Burmistrza
- kieruje bieżącymi sprawami gminy,
- reprezentuje gminę na zewnątrz,
- wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych i w sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznych kompetencji,
- jest terenowym szefem obrony cywilnej,
- nadzoruje realizację budżetu Gminy,
- prowadzi politykę kadrową w Urzędzie i zapewnia podnoszenie kwalifikacji zawodowej pracowników,
- jest zwierzchnikiem służbowym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
- czuwanie nad terminowością wykonywania zadań przez pracowników Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnienie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oraz innych osób zobowiązanych do składania w/w oświadczeń,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza Gminy wynikających z przepisów prawa i uchwał Rady Gminy.