OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Broku ogłasza nabór na stanowisko
pomocnicze i obsługi: ASYSTENT RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa zlecenia. Oznacza to pracę w godzinach przedpołudniowych,
popołudniowych i wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy.
Miejsce pracy: Praca z rodziną w miejscu zamieszkania, w miejscu wskazanym przez rodzinę lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Broku.
1. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1. Posiada obywatelstwo polskie;
2. Posiada wykształcenie:
a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 177 z późn.zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
5. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem
ograniczonym;
7. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii,
b) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
c) wysoka kultura osobista,
d) znajomość obsługi komputera,
e) prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,
f) umiejętność pracy w warunkach stresujących,
g) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
h) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
i) umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną,
j) nieposzlakowana opinia,
k) umiejętność pracy w grupie.
3. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
6) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
9) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
10) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
11) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
12) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;
13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
14) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
15) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
16) sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
17) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
18) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
4. Informacje dodatkowe:
1) praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach zadaniowego systemu czasu pracy;
2) praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika
socjalnego, na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
3) asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;
4) asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
5. Wymagane dokumenty:
a) CV ze zdjęciem,
b) list motywacyjny
c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
d) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,
uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
e) kopie świadectw pracy, w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o zatrudnieniu z określeniem okresu zatrudnienia,
f) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny,
g) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
h) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
i) kopia dowodu osobistego, lub innego dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie,
j) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
k) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
Uwaga! W przypadku zawarcia umowy o pracę kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia
do wglądu pracodawcy oryginałów ww. dokumentów.
6. Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
Oferty niespełniające wymogów formalnych zostaną zwrócone nadawcy.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranym kandydatem.
7. Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY”) należy
składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Broku, lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Broku Plac Kościelny 6, 07-306 Brok w terminie do dnia 29.11.2024 roku.
Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Broku.
Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Brok, 30.10.2024 r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Broku
Dorota Borowa