Brok, dnia 4 grudnia 2020 r.
Nr 2110.4.2020
Ogłoszenie
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
referenta ds. finansowych w Urzędzie Gminy Brok
Burmistrz Gminy Brok ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze referenta ds. finansowych w Urzędzie Gminy Brok.
1. Stanowisko pracy: referent ds. finansowych,
Urząd Gminy Brok, Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok.
2. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie minimum średnie,
4) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) co najmniej roczny staż pracy w administracji samorządowej,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,
7) nieposzlakowana opinia,
Wymagania dodatkowe:
1) bardzo dobra znajomość:
a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
b) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
c) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
d) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
e) ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych,
f) ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
g) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
h) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
i) instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
j) oraz innych regulacji prawnych w zakresie struktury i funkcjonowania administracji samorządowej,
2) znajomość i umiejętność właściwej interpretacji oraz stosowania przepisów prawnych dotyczących wykonywania zadań na oferowanym stanowisku;
3) umiejętność biegłej obsługi komputera i programów biurowych;
4) obowiązkowość, rzetelność, systematyczność i dokładność;
5) wysoka kultura osobista.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) ewidencja syntetyczna i analityczna oraz prowadzona księgowość dochodów z tytułu:
a) dochodów ze sprzedaży wody;
b) dochodów ze sprzedaży usług kanalizacyjnych;
c) dochodów z najmu lokali;
d) oraz innych dochodów gminy, które podlegają ewidencji i rozliczeniu VAT;
2) prowadzenie i sporządzanie list wynagrodzeń pracowników Referatu Gospodarki Komunalnej;
4) księgowanie dochodów i wydatków budżetowych w systemie informatycznym;
5) weryfikacja kont księgowych dotyczących prowadzonych spraw oraz inwentaryzacja roczna tych kont;
6) terminowe dokonywanie przelewów wynagrodzeń pracowników Referatu Gospodarki Komunalnej na kona ROR;
7) prowadzenie rejestru zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT;
8) kontrola terminowości wystawionych faktur VAT z tytułu dochodów i wydatków, w celu terminowego wystawiania faktur VAT;
9) dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej;
10) comiesięczne rozliczanie podatku VAT, sporządzanie deklaracji podatkowej oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji i płatności podatku VAT w Urzędzie Skarbowym;
11) współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT;
12) znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków służbowych, a w szczególności znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
14) bieżąca współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie przekazywania danych do Systemu Informacji Oświatowej;
15) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów dokształcania młodocianych;
16) rozliczanie dotacji na realizację zadań oświatowych oraz przygotowywanie wymaganej sprawozdawczości merytoryczno-statystycznej w zakresie oświaty;
17) bieżąca współpraca z Urzędem Statystycznym w zakresie zbiorczego przekazywania sprawozdań statystycznych;
18) prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
4. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) CV,
3) list motywacyjny,
4) kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kopie świadectw pracy, ewentualnie dokumentów potwierdzających aktualne zatrudnienie,
6) oświadczenia kandydata - własnoręcznie podpisane:
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku ds. kadr i organizacyjnych,
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) stwierdzające, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) o nieposzlakowanej opinii,
7) zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niesprawność.
5. Informacja o warunkach pracy i wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
1) wymiar czasu pracy: pełny etat,
2) miejsce pracy: Urząd Gminy Brok, pl. Kościelny 6, 07-306 Brok,
3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie,
4) wynagrodzenie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Brok,
5) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Brok w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Brok Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok, w nieprzekraczalnym terminie
do dnia 14 grudnia 2020 r. w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem: „ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Referenta ds. finansowych w Urzędzie Gminy Brok”.
2) Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane w nienaruszonej kopercie na adres zwrotny.
3) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną technicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
4) O rozstrzygnięciach postępowania konkursowego aplikantów powiadamia się telefonicznie lub drogą pocztową.
5) Dokumenty osób, które nie spełniły wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
6) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, po okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
7) Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (29) 74-57-554.
/Marek Młyński/
Burmistrz Gminy